زندگی نامه محترم پوهنمل گل الرحمن رحمانی معاون علمی پوهنتون بغلان

پوهنمل گل الرحمن رحمانی فرزند الحاج محمدکریم در سال ۱۳۶۸ھ.ش در قریه ځدران ( مرزا غلام صدیق) ولسوالی نهرین، ولایت بغلان در یک خانواده روشن فکر و متدین دیده به جهان گشود. نامبرده در سال۱۳۸۷ از لیسه لکن خیل با درجه عالی فارغ گردید. وی در همین سال در آزمون کانکور عمومی شرکت نموده به پوهنځی شرعيات پوهنتون ننگرهار راه یافت و در سال ۱۳۹۲ ه ش از  رشته مذکور فارغ التحصیل گردید. او در جریان تحصیل علاوه از مضامين کریکولم پوهنځي شرعیات(صرف، نحو، تجوید، فقه، احادیث و تفسیر)، مصروف کسب علوم عصري مانند کمپیوتر، آموزش زبانهای عربي و انگليسی نیز بود.

محترم رحمانی در سال ۱۳۹۳ ه ش همزمان با تاسیس پوهنځی شرعیات پوهنتون بغلان از طریق رقابت آزاد به حیث استاد دیپارتمنت تعليمات اسلامی این پوهنځی تقرر حاصل نمود.

وی ضمن تدریس منحیث آمر دیپارتمنت تعليمات اسلامی و معاون پوهنځی شرعیات نیز خدماتی بی نظیری برای پوهنتون بغلان بخصوص پوهنځی شرعیات انجام داده است.

قابل ذکر است که محترم رحمانی در سال ۱۳۹۶ به برنامه ماستری حدیث و تفسیر پوهنتون ننگرهار موفق و بعد از دفاع موفقانه تیزس ماستری در سال ۱۳۹۹ ه ش مجددا مشغول خدمت - تدریس گردید.

در ماه حمل سال ۱۴۰۰ ه ش برای بار دوم به حیث آمر دیپارتمنت تعليمات اسلامی پوهنځی شرعیات تقرر حاصل نمود.

با حاکمیت امارت اسلامی افغانستان موصوف به تاریخ ١٩ دلو سال ۱۴۰۰ رسما به حیث رئيس پوهنتون بغلان معرفی گردید.

و به تاریخ ١٤٠٢ ه ش اول ماه میزان بحیث معاون علمی این نهاد اکادمیک تقرر حاصل نمود که فعلا مصروف خدمت است.